Shoppen op afspraak!

Tijdens de persconferentie van dinsdag 23 februari jl. is bekend gemaakt dat we vanaf woensdag 3 maart klanten mogen ontvangen voor shoppen op afspraak. Het liefst hadden wij jullie allemaal

lees meer

Winkel sluiting

Helaas is tijdens de persconferentie van dinsdag 12 januari jl. duidelijk geworden dat de lockdown in Nederland met drie weken is verlengd. Dit houdt in dat wij in ieder geval

lees meer
boeken2

Click & collect bij Kringloper Almere

Sinds 15 december 2020 zitten we in een lockdown en zijn alle Kringlopers gesloten. Hoewel de inbreng gewoon open mocht blijven, was het verkopen van spullen niet mogelijk. Gelukkig zijn er sinds kort iets meer mogelijkheden om de verkoop van spullen toch weer op te starten. Door middel van het zogeheten ‘Click & collect’ kunnen kopers online zien wat er wordt aangeboden in de winkels. Geïnteresseerden kunnen online of per telefoon artikelen kopen en deze dan binnen een vast tijdvak ophalen.

Voor de Kringloper is dat een wat grotere uitdaging dan voor andere ‘reguliere’ winkels. De Kringloper in Almere telt 3 grote verdiepingen vol met spullen. En van alles is er maar één. “Voordat we mochten starten met online verkopen hebben we op Facebook een oproep gedaan. We hebben onze klanten gevraagd aan welke spullen de meeste behoefte was. Daar kwam uit naar voren dat er vooral interesse is in boeken, woonaccessoires en schaatsen. Dat laatste was natuurlijk vooral vanwege het winterweer waar we toen middenin zaten,” vertelt bedrijfsleider Susan Douwma.

Alle producten worden via de Facebookpagina van de Kringloper Almere aangeboden. Via de Facebookpagina of het whatsappnummer kan een klant laten weten interesse te hebben in de producten. Wanneer een klant producten wil komen ophalen, worden de spullen met een specifiek nummer gereserveerd. Onder vermelding van dat nummer kan de klant het dan komen ophalen binnen het afgesproken tijdvak.

“We hebben de taken onderling goed verdeeld. Een van de collega’s maakt foto’s, een ander zet ze weer online. Het contact met klanten beheren we zoveel mogelijk via één persoon tegelijk, zodat we spullen niet per ongeluk dubbel verkopen. We rouleren daarin de verantwoordelijkheid,” vertelt Douwma. In de winkel worden de gereserveerde spullen zoveel mogelijk apart gezet, met uiteraard het bijbehorende nummer. Zo kunnen de jongens van het magazijn de spullen makkelijk vinden zodra een klant zich meldt bij de achterdeur.

De producten die op de Facebookpagina worden aangeboden zijn maar een klein deel van wat er in de winkel te vinden is. Naast het aanbod op Facebook wordt er ook regelmatig door klanten gebeld met specifieke verzoeken. “We kunnen niet voor alle kleine spullen de winkel door, maar we proberen zoveel mogelijk mensen te helpen,” vertelt Douwma. “We doen het vooral als service naar onze klanten. Deze manier van verkopen betekent dat we de hele dag het pand door gestuurd worden. En lang niet alles wat we aanbieden wordt ook verkocht. Maar we doen het graag voor onze vaste én nieuwe klanten,” aldus Douwma.

Naast de werkzaamheden voor ‘Click & collect’ wordt er ook gewoon gewerkt aan andere projecten. Nieuwe inbreng wordt verwerkt, boeken in de boekenkasten worden gespiegeld en thema-hoekjes worden gecreëerd. “We kunnen nu ook meer de tijd nemen voor de ontwikkeling van onze collega’s. We pakken projecten samen op, waar dat anders misschien door minder mensen zou worden gedaan. Zo leren meer mensen tegelijk hoe de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd. Daarnaast hebben we nu ook tijd om handleidingen te maken voor onze werkzaamheden, wat weer handig is voor bijvoorbeeld nieuwe collega’s,” aldus Douwma.

De andere locaties van de Kringloper bieden ook de mogelijkheid via  ‘click & collect’ producten te kopen. Meer informatie is te vinden op deze website en de Facebookpagina’s van de verschillende locaties.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn